30 May 2010

Lär av Toyota Tele2

AC-anläggningen har slutat fungera i vår Toyota. Ringde och beställde tid. Lämnade in bilen för felsökning, skulle kosta 2000:- enligt Toyota verkstaden. Min fru hämtade bilen på eftermiddagen. Kostnad 1500:-. En rabatt av något slag var avdragen?? Inte var vi ledsna för det. Vi fick en ny tid för att laga själva felet som var ett sprucket rör någonstans i motorummet. Kostnad för själva reparationen = 0kr!!!! Verkstaden hade ringt Toyota Sverige som lät meddela att reparationen går på en sk. begagnad bil garanti? Bilen är årsmodell 2005 och vi har haft den i tre år, inte visste vi att det fanns någon sådan garanti. Men vi blev inte ledsna för det. I dag upptäckte jag en annan sak som också gör att jag höjer Toyota till skyarna. En liten platsgrej till vindrutetorkararmen försvann för någon månad sedan. Lite retligt, en sådan där detalj man kan reta sig på.Idag upptäckte jag att den fanns på plats igen! Jag frågade min fru om hon hade bett verkstaden att fixa detta. Nej, blev svaret hon visste inte ens om att den saknades. Verkstaden hade själva uppmärksammat detta och utan att ta betalt helt enkelt monterat dit detaljen. Service i världsklass!! Tele2, släng er i väggen!

No comments: