25 April 2009

Golfen återuppstartad

Efter nästan 2 års uppehåll så stod jag på ranchen igen. Första slaget blev med min järn 8:a. En avslappnad sving i långsamt tempo men med en handledsnärt som muskelminnet hade lagrat väl. Bollen spann iväg spikrakt och landade drygt 100 m ifrån utslagsplatsen. Med rull mätte nog slaget minst 120 meter. Inte illa av en ringrostig nästan fd golfspelare. Jag slog totalt ca 50 bollar och allt kändes helt perfekt. Det var nästan som det klassiska uttrycket "har man en gång väl lärt sig cykla....". Raka och långa slag som kände mycket positivt i hela kroppen. För mig gäller nog att vila mig i form. Funderar nu alvarligt på att ställa upp i golftävlingen på jobbet. Realistiskt är jag helt chanslös eftersom jag omöjligt kanspela på mitt handicap men bara känslan att förhoppningsvis kunna prestera bra slag får mig att rysa.

No comments: