07 February 2010

Takskottning


Nu har det kommit så enorma mängder snö så att grannarna har börjat skotta sina tak. Gladius vill inte vara sämre utan har också tillbringat ett antal timmar under helgen som snöskottare. Själva hustaket låter jag vara. Hustak byggda enligt normen klarar betydligt större snömängder än vad som hittils kommit. Däremot har jag skottat plasttaket ovanför verandan och carporttaket. Både dessa tak är nästan "platta" så snön blir en stor beslastning. Bilden ovan är tagen på carporttaket och här ser man verkligen hur mycket snö som kommit, jag har ändock ett par decimeter snö kvar efter det att jag skottat. Annars är det skidträning som gäller. Jag närmar mig 30 mil i rasande tempo nu. Under helgen har jag åkt drygt 30 km. Även om jag tycker jag tränar både mycket och hårt så inser jag att det är tillräckligt utmanande att sikta på en tid under 6 minuter kilometern vilket då innebär en sluttid i Vasaloppet under 9 timmar. Min målsättning blir nu en tid under 9 timmar eftersom jag vill ha en njutbar resa mellan Sälen och Mora den 1 mars.
Posted by Picasa

No comments: