26 May 2009

Sjung om studentens stressade far.....

Den 5 juni är det dags. Dags för äldsta barnet att bli student. Hela släkten (nästan) och alla andra verkar komma. Det är just nu väldigt bråttom. Bråttom att hinna göra klar uteplatsen så alla människor får någonstans att vara. Jag målar för fullt och hoppas hinna få upp taket över altanen nu på lördag. Hinner jag inte det, ja då blir det inte roligt för mig. Tidigare i år under svåra våndor och svåra omständigheter lovade jag att åka med yngsta barnets klass på klassresa till äventyret i Bodaborg. Nu med dessa få dagar kvar till studenten så ångrar jag naturligtvis detta. Jag förlorar två dagar som jag nu måste jobba in för att hinna. När studentskivan väl är över kommer jag dra en lättnandens suck. Om jag inte för magsår av detta så lär inget annat heller bita på Geminus Gladius.

Sjung om studentens stressade far. Låt honom fröjdas när skivan är klar. Hans hjärta det klappar med snabba slag......

No comments: