30 May 2009

Robinson vinnare, altan tak och klassresa

Jarmo var mest värd att vinna! I alla fall fick svenska folket det intrycket efter Tv4's klippta version som visades. Men tänk efter gott fok! Tror ni inte att Tv4 skulle kunna klippa ihop en Robinson serie som skulle få Svenska folket att vara helt övertygade om att Ellenor var den rätta vinnaren, eller rentav Chrstian eller till och men kanske just jag. Man´måste alltis vara kritisk till all som man får till sig idag. Det är alldeles för lätt att lura människor och få dem att tycka det man vill att de ska tycka.
Idag sitter altantaket på plats! Hipp Hipp Hurra! Vi firande genom att grilla och äta middagen på altanen, under taket, med ett gottt glas vin. Plötsligt ser den kommande studenten inte ängre så ångestfylld ut. Nu ska vi bara måla altanräcket, spaljen, planket, vindskivaorna, stolparna, planera mat, köpa mat. städa, hämta extra stolar, låna och hämta extra bord, hur är det med bestick? behöver vi fler? Glas, har vi så det räcker? Vem hämtar rostbiffen? Är det någon som tackat nej? Hur många kommer egentligen? Ska jag jobba också? Har vi inte glömt något? Vi borde köpa student present till Robin! Vad kan passa åt honom? Servetter, j-lar det höll vi på att glömma! När allt detta är över har jag nu bestämt mig för att köpa en Webergrill och lära mig att Barbequa. Det känns som en avkopplande verksamhet efter allt detta ståhej.

I morgon ska jag åka på en tvådagars resa med min yngsta dotter's klass. Ångesten sliter i mina inälvor och jag frukar det värsta! Jag hoppas verligen att allt går bra och att jag inte skämmer ut mig eller att min dotter skämmer ut sig.

Hoppet är efter hunden människans bäste vän.

No comments: