19 May 2009

Cykelväg till Åkersberga?

Nu är jag riktigt igång! Cyklat denna vecka också. 37 km i måndags till jobbet och 37 km idag hem från jobbet. I morgon vilar jag och på torsdag är jag ledig och på fredag kära läsare då
j--vlar ska jag cykla både till jobbet och hem från jobbet samma dag (såvida jag inte blir sjuk eller så). Spännande sådet förslår, hur ska det gå? Skavsår i rumpan eller i händerna? Kramp i vaderna eller i låren först? Nåväl jag ska blogga om hur det gick. Läs min blogg på lördag så får ni veta.
Första året jag cyklade till Stockholm från Åkersberga var vägen genom skogen mellan Täljö och Rydbo i väldigt dåligt skick. Man fick gå vissa sträckor pga ett alltför dåligt underlag. Numera är det mycket mycket bättre. Detta beror på att man rustade skogsvägen/skogsstigen när man fixade till roslagsbanan mellan Täby och Å-Berga. Jag borde väl vara mer än nöjd nu när man kan cykla hela vägen utan att behöva leda eller lyfta cykeln. Mycket vill ha mer och nu önskar jag att det finns någon ansvarig person eller organisation som kan åta sig att ytterligare förbättra skogsvägen mellan Täljö och Rydbo. Finare grus eller allra helst asfalt skulle säkert förkorta cykeltiden med 10-15 minuter.
När man passerat Arninge så finns en skylt som pekar mot Rydbo och som berättar att nu är det 11 km kvar till Åkersberga. Tyvärr är detta den sista cykelledsskylten man ser på sin väg mot Å-berga. Är det tänkt att man ska cykla utmed roslagbanan som jag gör eller finns det någon annan av mig ännu oupptäckt cykelväg? Är det någon som vet så kommentera gärna denna blogg.

骑自行车是必要的

No comments: