Efter flera års uppehåll så har jag kommit på att jag saknar min Blogg. Min ambition är inte att skaffa läsare eller följare, även om det vore kul, utan snarare skapa en form av dagbok. Det är så lätt att glömma bort händelse, resor och upplevelser när livet springer iväg. Idag är jag förkyld och har tassat runt i trädgården och fotograferat trädgården. Här kommer några bilder, alla tagna med mobilen.
25 June 2026
24 June 2026
Hämtat Majken
Idag hämtade jag Majken från förskolan. Nu har hon och jag sommarlov från hämtningen. Just nu leker Majken mycket med sina dockor.
23 February 2022
Djurgårdspromenad
Idag träffade jag Roy. Vi promenerade runt "hela" Djurgården. Det tog 5 timmar inklusive fika paus. Roy bjöd ,som vanligt, på wienebröd och jag stod för kaffet. Alltid lika trevligt, lärorikt och kul att få prata mer Roy. Jag hoppas vi får många tillfällen att ses ute i skärgården i år.
16 December 2018
En trevlig söndag i december
Idag började vi med att försöka artbestämma en ovanlig fågel som besökte vår tomt. Efter flera timmars försök att fånga fågeln på bild lyckades jag att få en hyfsat skaplig bild. Fågeln visade sig vara en stenknäck. För mig i alla fall ganska ovanlig.
På eftermiddagen besökte vi två julmarknader: Trädgårdsförsäljningens och Länsmansgården.
Vi avslutade med en riktigt härlig och kulinarisk julfika.
På eftermiddagen besökte vi två julmarknader: Trädgårdsförsäljningens och Länsmansgården.
Vi avslutade med en riktigt härlig och kulinarisk julfika.
07 October 2018
Öl bryggning
Jag brygger eget öl! Just nu provar jag mig fram. Målet är ett basrecept för Ale. Bryggningen idag skedde med spraymalt 1,5 kg ligth. det blir så mycket enklare med spraymalt. Ändock tog dagens bryggning hela förmiddagen. I fredags var min förra sats klar efter 4 veckors väntan. Den bryggningen gjorde jag också med spraymalt men med 1 kg ligth och 0,5 kg dark. Idag testade jag med att kallmälta 330 gr Red-x malt för att få smak och färg. Ska bli spännande och se om det blir någon stor skillnad i smak och färg.
15 September 2018
Barnbarnen på besök
Lille gullegull nu 2 månader
Wilma älskar att äta det som växer ute.
Vatten är roligt att leka med.
Använder fåtölj och soffor precis som hennes mor gjorde i samma ålder!
14 September 2018
Subscribe to:
Posts (Atom)




.jpg)







