12 September 2010

Navigare est necessery

Jag är en seglare. Tog ut en semesterdag i fredags och seglade. Seglade även på lördagen även om det var i stort sett stiljte. Söndagen bjöd på en något byig vind varför seglingen blev en smula ojämn. Har otroligt mycket kvar att lära. Ju mer jag provar ju mer känner jag att jag måste lära mig. Köpte en trailer i fredags och hoppas den funkar när det är dags att ta upp båten. Kanske kan testa nästa helg. Hoppas att lillebror kan hjälpa till. Tänker och drömmer om segling, segelbåt och segelbåtsjobb. Kanske har trots allt min fru rätt, jag fokuserar allt för mycket på en sak och tröttnar sedan varvid en ny hobby tar över. Nåväl jag är medveten om detta fenomen och kan inte annat säga än att: vad som gör mig lycklig för stunden är alltid värt att fokusera på. Keep on dreaming.

No comments: