17 September 2010

Äntligen fredag

Äntligen är det fredag igen. Huset städades i går kväll (mest av Maria, för jag var på seminarium) och nu känns det helt underbart att sitta här vid datorn och inte behöva göra nästan ingenting. Efter middagen ska jag kolla valdebatten. Jag är redan klar över vad jag ska välja på söndag men en debatt är alltid kul att följa. Med åren har jag blivit blå, en riktig gammelsmurf. Som ung var jag röd. Jag tror och hoppas att det inte har med inkomsten att göra utan att hela glidandet längs den röd-grön-blåa stecket skett pga erfarenhet och tilltagande vishet. F-n vet men jag tycker innerst inne att DN's ledare för några veckor sedan formulerade skillnaden mellan rött och blått på ett riktigt bra sätt. "Alliansen vill ge hjälpa den som ligger ned ett handtag så den liggande kan resa sig. De rödgröna vill ge den liggande en filt". Hur som helst så tycker jag att skillnaden mellan de olika blockens politik numera är hårfin. Kanske dagen debatt kan få mig att bli mer lik en tomat igen.

No comments: