10 October 2009

Sopgubbe jamenvisst!


















Idag får man vara sin egen "sopgubbe". I det moderna samhället med de stora kraven på sopsortering och förpackingshysterin så tvingas medborgarna att sortera sina sopor. För mig och min familj har detta skapat enorma problem. Varje dag produceras en mängd förpackningsskräp som vi själva måste ta hand om. Allt detta tar en enorm plats. Plastförpackningar, kartonger och returflaskor och burkar tar väldigt mycket plats. Jag har nu tvingats att med allvar ta i med hårdhandskarna för att få ordning på detta för oss utrymmeskrävande problem. Jag har inhandlat fem stora plastsäckar av modellen "very very big". En har jag inne och i den slänger jag alla returförpackningar oavsett om det är papper eller plast eller något annat. En gång i veckan, på helgen, tar jag den stora stora plastsäcken och tar ut den i carporten och där fördelar jag returskräpet i någon av de andra stora plastsäckarna, en för plast, en för kartong, en för retur burkar & flaskor samt en för tidningar. Plåtburkar och glas är mindre utrymmeskrävande och dessa stoppar jag i mindre påsar. På detta sätt tror jag vi har fått vår alldeles egna sopsorteringsfunktion att fungera tämligen hyfsat. Kommunen sparar pengar och jag får jobba på helgen. Jippi!


No comments: