05 July 2009

Windows XP på en Asus eee pc

Jag har sedan ett år en liten pyttedator som heter Asus eee pc. Den såldes med ett Linux operativsystem som fungerade bra men som inte riktigt funkade med de program som jag ville köra. Droppen var den nya surf stickan som jag inhandlade förra vecka och som jag inte fick igång på en Linux maskin. Nu har jag ägnat många timmar till att installera ett Windows XP operativ istället. Jag fick googla mycket på nätet och läsa en väldans massa om hur detta skulle gå till. Jag hittade ingen klockren beskrivning utan jag var tvungen att använda lite info från olika ställen. Många timmars arbete och mycket strulande så fick jag faktiskt det att fungera till slut. Nu kör jag Windows XP med Open office paketet och Window Media player samt Comviqs surf pinne. Den lilla lilla datorn blir klockren att ha med sig på resa och semester.

No comments: