25 January 2009

Söndag kväll

Sitter i min ensamhet och sammanfattar helgen som gått. Mina döttrar sover över hos en kompis och en pojkvän. Min fru är på gympa. Sportspegeln är slut och det är dags att gå till sängs. Som tur är har jag en bra bok som jag ser fram emot att läsa innan jag somnar. En ny vecka springer fram under måndasgmorgonen och det ska bli spännande och intressant att se vad som kommer att hända. Har kommit igång med löpträningen och faktiskt kört ett pass idag. Det var halt som 17-on så det blev bara 2.5 km i Hacksta spåret som var isigt och snorhalt. Det tog 18 minuter att ta sig runt 2.5 km halvt joggande och halvt försiktigt tassande. Måste bli av med några kilon, minst 5, är nu uppe och snuddar vid 80-kilos strecket vilket är alldeles för mycket. Jag lovar att äta mindre och träna mer denna vecka och ser fram emot en rejäl viktminskning kanske redan till nästa helg.

No comments: