23 November 2008

Skidåkning

I går morse när jag steg upp var marken täckt av ett decimetertjockt snötäcke. Gårdagen ägnades därför till stor del av förberedelser inför denna dags första skidtur. Jag vallade och fixade både mina gamla och mina nya skidor. I morse åkte jag iväg till Österåkers golfklubb med mina nya fina skidor och med ett par alldeles nya stavar. Spåren var sisådär och på ett ställe riktig katastrof. Gruset trängde igenom snön mitt i en riktig nedförslöpa. Jag stöp som en skidåkare som kört fast på grus. Skidorna fick sig ett par rejäla repor men jag klarade mig bra. På eftermiddagen tog jag mina gamla skidor och testade Åkersberga golfklubb. Här var spåren mycket bättre. Totalt har jag nu åkt ca 15 km. Fram med pannlampan och ett par timmars kvällsåkning i veckan så kanske man hinner med lika mycket till.

No comments: