11 November 2008

Egypten & pyramiderna

Hej Bloggen! Long time no see. Jag har varit i Egypten. Jag har sett pyramiderna i Giza. Jag har klättrat på Cheops pyramiden. Det känns faktiskt helt otroligt att lilla jag faktiskt varit DÄR. Tänk vad vi moderna i-lands medborgarna är lyckligt lottade som kan få vara med om så mycket. Just nu är allt annat dock lite segt. November månad inbjuder ju inte direkt till några aktiva aktiviteter. Jag är fortfarande jätteglad över vårt nyrenoverade badrum som nu faktiskt är klart (nåja lite småfix kvar, men vi använder det och alla faciliteter fungerar). Arbetet är intressant och utmanande. Jag har fortfarande mycket att lära mig och just nu går jag en kurs i Stockholm om Data modelling in depth med gurun Ralph Kimball och May Ross. På kvällen efter en hel dag med långa pass som dessutom ska avhöras på amerikanska är jag ganska matt och trött. Mycket mer lärd och en hel del klokare men som sagt mycket trött.
Ser fram emot julen och julölen och julmaten.
Posted by Picasa

No comments: