13 July 2008

Skadad

Efter en träningsrunda i början på veckan kännde jag av min vänstra vad. Symptomet var välbekant, jag hade mycket vadproblem för några år sedan, så jag tog det säkra före det osäkra och avbröt träningen. Tänkte testa igen idag, söndag. Efter en sen hemkomst och efter en mycket trevlig middag med Gunilla och Klas så cyklade vi hemåt från Åkersberga station. Klockan var ca 01:00 och givetvis var vi inte helt nyktra men absolut inte så påverkade så vi äventyrade trafikanter inklusive oss själva inräknade. I sista nedförsbacken vände jag blicken mot söder och tittade på Jupiter och förundrades återigen över universum. Just i detta ögonblick så körde cykeln på trottoarkanten och jag flög i backen med ett brak. Inget blev brutet men min vänstra hand fick en ordentlig smäll och värker fortfarande. Skrubbsår på fingrar, knä och armbåge och en allmän stelhet i kroppen blev resultatet. Allt detta sammantaget gör att min löpträning nog får skjutas på framtiden. Jag måste nog ta det lugnt ett par dar till.

No comments: