05 July 2008

Semester

Nu är det semester! Första veckan i Idre andra veckan hemma med arbete i mitt nya hobbyrum (renovering av badrum). Om man är intreserad av astronomi kan man nu se jupiter väldigt bra.
Här är en bild som jag tagit med min Canon Ixus 70 genom okularet på mitt teleskop.


Att titta på rymden är ett bra sett att få perspektiv på sin tillvaro. Att få se Jupiter och fyra av månarna mitt i sommaren är en känsla som ger pirr i ryggraden. Hur liten vår egen värld egentligen är, är en hisnande och otäck känsla som föder tankar och funderingar som i sin tur gör att man på något sätt känner trygghet och förväntan inför den oändliga framtid som vi alla på något sätt har att se fram emot.
Löpträningen pågår för fullt. Inspirerad av att se duktiga löpare i Norrtälje häromdagen sprang jag det svåra Hacksta spåret, 5 km, på 26:48 minuter. Mitt mål nu är att kunna springa midnattslöppet under 55 minuter. Keep running old boy!

No comments: