19 December 2010

Cross country skiing


Siktet är nu inställt på Vasaloppet i mars. Vi är hela 9 stycken hugade åkare på min arbetsplats som satsar på att åka vasaloppet eller rättare sagt Öppet spår i mars 2011. Hittils har vi inte haft något problem med för lite snö utan snarare tvärt om vi har för mycket snö. Vi har fått och vi får just nu så mycket snö att man inte kan åka skidor. De som drar upp spår och preparerar och donar hinner inte med. Det kommer för mycket nysnö och spåren förvinner fortare än kvickt. Jag kämpar med att försöka få så mycket träningsmil i kroppen som möjlligt. Just nu har jag åkt ca 6 mil men det krävs minst 20 för att få en hyfsat angenäm resa från Sälen till Mora. När jag var i Sälen och åkte, mest, utför så såg jag en väldigt smart uppfinning för tt få skidspetsarna att "peka uppåt". Kolla bilden: spga skåror i skidans ovansida, spänn upp spetsarna med ståltråd. Vilken härlig innovation!
Posted by Picasa

No comments: